Definicje
Sklep – sklep internetowy Wydawnictwo Własne Rafała Betlejewskiego prowadzony pod adresem internetowym https://rafalbetlejewski.pl
Administrator, Sprzedawca – Nazwa: Rafał Betlejewski, NIP 5851205644, Regon 388511100, ul. Białobrzeska 15, lok. 159, 02-370, Warszawa, Polska
Konsument – osoba fizyczna dokonująca w sklepie internetowym rafalbetlejewski.pl zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 22 1 Kodeksu cywilnego.
Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.)
Użytkownik – podmiot korzystający z funkcjonalności Sklepu.
Klient – podmiot dokonujący zakupu w Sklepie.
Księgarnia Internetowa – sklep internetowy, działający pod adresem rafalbetlejewski.pl, prowadzony przez Sprzedawcę.
Adres e-mail Klienta – adres e-mail podany przez Klienta podczas zakładania Konta w Sklepie lub podczas składania Zamówienia w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Zakup – zawarcie umowy sprzedaży polegające na dokonaniu przez Klienta zakupu określonego towaru w Sklepie z obowiązkiem zapłaty przez Klienta Ceny. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim. Umowy sprzedaży podlegają postanowieniom niniejszego regulaminu oraz prawu polskiemu.
Cena – ostateczna cena określonego towaru w Sklepie podana na stronie internetowej Sklepu uwzględniająca udzielone Klientowi rabaty i promocje. Ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w walucie polskiej. Jeśli sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT), cena obejmuje również należny podatek VAT. Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy.
Dostawa – wysyłka i doręczenie Produktów objętych pojedynczym Zamówieniem na wskazanym przez Klienta adres.
Cennik Dostaw – cennik poszczególnych form dostawy Produktów w Sklepie.
Konto – indywidualny profil Klienta założony na platformie internetowej Sklepu. Logowanie do Konta następuje za pośrednictwem adresu e-mail i hasła będącego ciągiem znaków ustalanych przez Klienta.
Towar/Produkt – rzecz sprzedawana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Księgarni Internetowej na rzecz Klienta, za zapłatą Ceny.
Formy Kontaktu – udostępniane w Sklepie formy kontaktu Klienta ze Sprzedającym, tj.:
– wiadomość e-mail na adres: kontakt@rafalbetlejewski.pl, ksiegarnia@rafalbetlejewski.pl
– formularz kontaktowy dostępny na stronie Sklepu w zakładce „Kontakt” (https://rafalbetlejewski.pl/kontakt/).
Postanowienia ogólne
Klientem Sklepu może być:
– osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych będąca lub niebędąca Konsumentem.
W celu korzystania ze Sklepu, w tym zawierania, niezbędne są: dowolne urządzenie z dostępem do Internetu oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
Użytkownicy mogą korzystać z funkcjonalności Sklepu stosownie do jego przeznaczenia, zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami współżycia społecznego. Użytkownicy powinni powstrzymać się od zachowań mogących wpłynąć negatywnie na właściwe funkcjonowanie Sklepu, w tym odningerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne oraz dostarczania lub rozsyłania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownicy, korzystając z dostępu do Sklepu i jego zasobów, zobowiązują się, że nie naruszą wskazanych wyżej zakazów.
Terminy określone w Regulaminie są liczone zgodnie z zasadami wynikającymi z Kodeksu cywilnego.
Terminy oznaczone w dniach kończą się z upływem ostatniego dnia terminu. Jeśli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie (np. złożenie Zamówienia), przy obliczaniu terminu nie uwzględnia się dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
Użytkownik zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy danych służących logowaniu do Konta i ochrony danych przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Użytkownik ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
Zawarcie umowy sprzedaży
Poprzez dokonanie Zakupu, tj. zawarcie umowy sprzedaży:
– Klient oświadcza, że kupuje Produkt/y objętej Zamówieniem oraz, że zobowiązuje się do zapłaty Ceny oraz należności za Dostawę,
– Sprzedający zobowiązuje się sprzedać Klientowi Produkt oraz dostarczyć Produktu bez wad na wskazany przez Klienta adres zgodnie z wybranym sposobem Dostawy.
Warunkami dokonania Zakupu (zawarcia umowy między Klientem a Sprzedającym) w Sklepie są:
– złożenie przez Klienta Zamówienia,
– zapłata przez Klienta Ceny,
– potwierdzenie przez Sprzedającego realizacji Zamówienia w formie wiadomości e-mail na adres Klienta.
Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w chwili doręczenia Klientowi potwierdzenia realizacji Zamówienia, tj. jego otrzymania, skompletowania i wysyłki. Potwierdzenie realizacji Zamówienia następuje w formie wiadomości e-mail wysłanej na podany przez Klienta adres e-mail o tytule „[Rafał Betlejewski] Potwierdzenie realizacji Zamówienia”.
Złożenie Zamówienia może nastąpić poprzez zarejestrowanie się w Sklepie, tj. za pośrednictwem Konta, lub bez rejestracji – poprzez podanie swoich danych podczas składania Zamówienia.
Warunkami złożenia Zamówienia przez Klienta są:
– dodanie towaru do koszyka w Sklepie.
– wybór jednej z dostępnych metod płatności za zamówienie,
– podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia,
– potwierdzenie treści zamówienia,
– zaakceptowanie Regulaminu.
Płatności
Za złożone zamówienie w naszym Sklepie można zapłacić, w zależności od wyboru Klienta, za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24 lub platformy PayPal. Dokonując zakupów w Sklepie Klienci akceptują stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedającego.
Dostawa
Termin realizacji Zamówienia w przypadku w przypadku produktów cyfrowych ( nie zapisanych na nośniku materialnym ), wysyłanych na adres e-mail, wynosi maksymalnie 1 godzinę, natomiast w przypadku produktów w formie fizycznej (tj. skompletowania i wysyłki Produktu) przez Sprzedającego wynosi maksymalnie 5 dni roboczych. Termin dostawy Produktów fizycznych wynosi od 1 do 10 dni roboczych na terenie UE i do 30 dni w przypadku wysyłki do USA.
Sprzedający oferuje następujące sposoby dostawy Produktów:
– Kurier InPost;
– Paczkomat InPost;
– Kurier DPD (wysyłki zagraniczne na terenie UE)
– Poczta Polska (wysyłki do USA)
Koszty dostawy określa Cennik Dostaw.
Prawo odstąpienia od umowy
Klientom będącym Konsumentami przysługuje prawo odstąpienia od zawartej za pośrednictwem Sklepu umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia daty doręczenia Produktu/ów bez podawania przyczyny, z wyłączeniem produktów w formie treści cyfrowych (nie zapisanych na nośniku materialnym). Datą doręczenia Produktu jest data faktycznego objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią. Za datę doręczenia uznaje się:
– w przypadku przesyłki nadanej za pośrednictwem firmy kurierskiej – data przekazania Produktów Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie przez przewoźnika;
– do Paczkomatu InPost – data odbioru Produktów z Paczkomatu;
Konsumentom nie przysługuje prawo do zwrotu:
– Produktów w formie treści cyfrowych (e-booków)
– Książek z imienną dedykacją od autora
– Produktów zawierających ślady użytkowania.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien:
– poinformować Sprzedającego o zamiarze dokonania zwrotu Produktu przez wysłanie maila na adres: ksiegarnia@rafalbetlejewski.pl
– w terminie 14 dni od dnia doręczenia Produktu odesłać Produkt Sprzedającemu wraz z podpisanym i uzupełnionym Formularzem Zwrotu.
Koszty Zwrotu ponosi Konsument.
Po odstąpieniu od umowy Konsumentowi przysługuje zwrot Ceny Produktu/ów objętego/ych zwrotem. Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający otrzymał od Kupującego przesyłkę zwrotną z załączonym Oświadczeniem o Zwrocie.
Zwrotu płatności Sprzedający dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte podczas składania Zamówienia. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
Regulamin przedsprzedaży
Przedsprzedaż dotyczy każdej książki dostępnej na stronie www.rafalbetlejewski.pl, której premiera rynkowa dopiero się odbędzie. Za przedsprzedaż odpowiada Wydawnictwo Własne Rafała Betlejewskiego, NIP 5851205644, Regon 388511100, ul. Białobrzeska 15, lok. 159, 02-370, Warszawa, Polska
Przedsprzedaż tytułu trwa do daty wyznaczonej przez Wydawnictwo oznaczonej przy opisie książki formułą: „Sprzedaż przedpremierowa trwa do:”. Przy składaniu zamówienia klient musi wypełnić formularz rejestracyjny, w którym podaje dane adresowe niezbędne do realizacji zamówienia. Poprzez jedno złożone zamówienie przez formularz na stronie Wydawnictwa klient może zamówić dowolną ilość egzemplarzy książki. Po złożeniu zamówienia klient na podany przez siebie w formularzu adres otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Aby zamówienie mogło być zrealizowane, klient w ciągu 2 dni musi dokonać wpłaty na konto bankowe Wydawnictwa (nr konta mBank 35 1140 2004 0000 3202 8110 0688). Opłata prawidłowa obejmuje łącznie cenę książki oraz koszty wysyłki (szczegóły poniżej). Wydawnictwo zastrzega sobie prawo ograniczenia ilości produktów zamawianych w przedsprzedaży. Wydawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia lub skrócenia czasu przedsprzedaży książki. Wydawnictwo ma prawo anulować zlecenie, w przypadku nie uregulowania płatności przez klienta w terminie 2 dni. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub zrezygnować z zamówienia do chwili zapłaty za zamówioną książkę. Zmiany w zamówieniu są możliwe przez wysłanie maila na adres ksiegarnia@rafalbetlejewski.pl w temacie „zmiana zamówienia przedsprzedaży“.
Reklamacje
Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad. W przypadku wystąpienia wady Produktu Klient ma prawo złożenia reklamacji wadliwego Produktu na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
Złożenie reklamacji następuje poprzez jedną z udostępnionych Form Kontaktu ze Sprzedającym. W treści wiadomości należy:
– podać numer Zamówienia oraz wskazać Produkt, którego dotyczy reklamacja,
– opisać wadę,
– załączyć zdjęcia dokumentujące wadę,
– przedstawić Sprzedającemu żądanie reklamacyjne (tj. obniżenie ceny, usunięcie wady lub wymiana rzeczy na wolną od wad, a przy wadzie istotnej – odstąpienie od umowy).
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego Produktu Sprzedającemu, Sprzedający prześle Klientowi na jego adres e-mail etykietę zwrotną umożliwiającą wysyłkę zwrotną Produktu/ów za pośrednictwem Paczkomatu InPost. Sprzedający winien wówczas nadać przesyłkę. Sprzedający zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu 30 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego albo, jeśli konieczne, od dostarczenia Produktu objętego reklamacją Sprzedającemu.
Przetwarzanie danych osobowych
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedający. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedającego – w tym o celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych
– znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności.
Podstawowym celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja Zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
– umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
– ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
– prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych przez Kupującego jest konieczne do zawarcia złożenia Zamówienia i dokonania Zakupu w Sklepie.
– Kupującemu przysługuje prawo żądania:
– dostępu do swoich danych osobowych,
– ich sprostowania,
– usunięcia,
– ograniczenia przetwarzania,
– przeniesienia danych do innego administratora, a także prawo:
– wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
Postanowienia końcowe
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
Postanowienia dotyczące kupujących niebędących konsumentami
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
Wszelka odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego